تحلیل و پیش بینی قیمت دوج کوین در 2021، و بعدتر با نمودار

دوج کوبن

دوج کوین در طی سال های متفاوت نوسانات قیمت زیادی را تجربه کرده است، که در این مقاله به توضیح چگونگی نوسانات این ارز در طی سال های مختلف می پردازیم!

دوج کوین چیست؟

چهار سال پس از استخراج اولین بلاک بیت کوین، فردی به نام بیلی مارکوس‌ ارز دیجیتال جدیدی با نام دوج کوین یا دوژ کوین طراحی کرد و به کمک جکسون پالمر، مدیر محصول شرکت ادوبی، آن را به جهان معرفی کرد.

نماد دوج کوین برگرفته از یک نژاد سگ با نام شیبا اینو (Shiba Inu) است. جالب است بدانید که دوج کوین در ابتدا به منظور پرداخت انعام و کمک به خیریه‌ها راه‌اندازی شد اما در ادامه موجب محبوبیت بیشتر این ارز دیجیتال شد.

به طور کلی دوج کوین بر اساس شبکه لایت کوین راه‌اندازی شده است. یعنی تمام تغییرات و به‌روزرسانی‌های انجام شده روی لایت کوین دقیقا روی دوج کوین نیز اعمال می‌شود. ارز دیجیتال دوج کوین هیچ‌گاه تکنولوژی جدیدی در شبکه بلاک چین استفاده نکرده است و تنها یک بستر آنلاین مبادله رمز ارز است.

جالب است بدانید که دوج کوین نسبتا ارزش و کارمزد تراکنش کمی دارد. همه این موارد باعث شده تا کاربران دوج کوین نه به عنوان سرمایه، بلکه به چشم ارزی برای معاملات و خرید و فروش کالا ببینند. دوژ کوین معروف‌ترین ارز دیجیتالی در اینترنت است که کاربران به ازای سرمایه خود از آن پاداش دریافت می‌کنند.

شیبا اینو

کیف پول دوج کوین

به طور کلی کیف پول‌های بسیاری از دوج کوین پشتیبانی می‌کنند. سخت‌افزاری، دسکتاپ، تحت وب، موبایل و کاغذی از جمله کیف پول‌هایی هستند که ارز دیجیتال دوج کوین را پوشش می‌دهند. البته به یاد داشته باشید که برای امنیت و پشتیبانی بیشتر شما می‌توانید از کیف پول‌های فیزیکی و سخت‌فزاری نیز استفاده کنید.

نوسانات قیمت لحظه‌ای دوج كوین طی سال‌های 2013 تا 2018

در دسامبر سال 2013، دوج کوین با حدود 3.5 میلیون دلار سرمایه شروع به کار کرد. دوج کوین تقریبا در یک سال توانست درنمودار ارزها رشد صعودی چشمگیری داشته باشد و طی مدت کوتاهی این افزایش به دو برابر رسید.

اما سال 2014 برای دوج کوین چندان موفقیت آمیز نبود؛ زیرا ارزهای رمزنگاری جدیدی مانند نئو، استلار و مونرو در بازار ارز ظاهر شدند و توجه معامله‌گران را به خود جلب کردند. این باعث کاهش ناگهانی قیمت دوج به 0.0001 دلار شد.

در سال 2015 بنیان‌گذار، جکسون پالمر به طور ناگهانی پروژه را کنار گذاشت. وی توضیح داد که می‌خواهد روی جنبه های فنی رمزنگاری تمرکز کند و به عقیده او نمودا شمعی دوج کوین تنها  براساس حدس و گمان با اخبار اخیر شکل گرفته است اما در نهایت خبری از نابودی دوج کوین نبود.

به این ترتیب تا سال 2017 دوج کوین از محدوده قیمت 0.0002 و 0.0003 دلار بالاتر نرفت. اما گفتنی است که در این میان کاربران به خرید دوج کوین برای پرداخت‌های شخصی خود پرداختند و سرمایه‌گذاری altcoin  به تدریج افزایش پیدا کرد.

در بهار سال 2017 ارزش دوج کوین روند صعودی خود را آغاز کرد و به شدت افزایش یافت تا به 0.003 دلار رسید. در پایان ژانویه، دوج کوین به اوج تاریخی 2 سنت رسید و سرمایه آن از یک میلیارد دلار فراتر رفت.

اما در ابتدای سال 2018 ، هنگامی که بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا تقویت قدرت کنترل دولت بر بازار کریپتو کارنسی را آغاز کردند، آلت کوین‌ها (altcoins) در سراسر دنیا شروع به کاهش قیمت کردند. به دنبال این کاهش قیمت، نرخ دوج نیز کاهش پیدا کرد، اما برخلاف نظر دیگران، خیلی زود این کاهش قیمت جبران شد و به حدود  0.002 دلار در سال 2018 رسید.

قیمت دوج کوین در سال 2019 و 2020

نمودار 6 ماهه تغییرات دوج کوین نمودار 6 ماهه تغییرات دوج کوین

اگرچه ارز دیجیتال دوج از ابتدای کار خود برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال نسبتاً پرطرفدار فاصله زیادی گرفت، اما برخی از علاقه‌مندان به رمز ارزها هنوز آن را نادیده می‌گیرند.
صرافی دوج ارزش این ارز دیجیتال را در کشورهایی مانند بنگلادش، فیلیپین، پاکستان و نیجریه قابل ملاحظه می‌دانند. این کشورها از یک سیستم مالی ضعیف رنج می‌برند، بنابراین افراد محلی از کیف پول دوج کوین به عنوان جایگزینی برای ارزهای رسمی فیات استفاده می‌کنند که با این روند پیش‌بینی قیمت آینده دوج کوین کاملاً در تعادل است.

CoinPredictor.io  معتقد است که تا پایان سال 2019 و ابتدای سال 2020 دوج کوین حدود 0.002961 دلار ارزش خواهد داشت.

WalletInvestor  پیش‌بینی کرده بود که دوج کوین تا پایان سال 2019 به 0.00263 دلار می رسد. او همچنین معتقد بود که در ابتدای سال 2020 به دوج کوین به 0.005 دلار می‌رسد و سپس بعد از مدتی ثابت خواهد شد.

CryptoGround  نگاه مثبتی به دوج دارد و ادعا می‌کند که قیمت دوج کوین در سال 2020 تا 0.00326 دلار افزایش می‌یابد.

تحلیل تکنیکال دوج کوین 

نمودار دوج‌کوین در سال‌های قبل از 2017 شبیه تمام آلت‌کوین‌های تازه وارد شده به بازار کریپتو کارنسی بود و در سال 2017 دچار یک افزایش قیمت شدید در پی ترکیدن حباب بیت‌کوین و رسیدن آن 20000$ بود. ا ین بازار صعودی همچنان در حال رشد است.

به دلیل اینکه دوج‌کوین نیز از بازار کریپتوکارنسی تبعیت می‌کند، مشاهده رشد دوج‌کوین همگام با بازار و بیت‌کوین منطقی است. هرچند، روند دوج کوین به تحلیل‌های دقیقی نیاز دارد که باید رفتار آن را در سال های 2021، 2022، 2023، 2024 و 2025 مد نظر قرار دهد و تمام تحلیل‌هایی که در این مطلب گفته می‌شود بر پایه حدس و گمان و آمار است.

نمودار یکسال دوج کوین نمودار یکساله دوج کوین

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

دوج‌کوین به تازگی یک رشد چشمگیر داشته است و تا پیش از جهش بعدی جای خود را به عنوان قطب پرچم‌های صعودی محکم کرده است. هر سوییپ در افت‌های کنونی یک فرصت برای موقعیت طولانی مدت و حرکت به محدوده بالاتر بعدی در زمانی است که شکست، نهایتاً اتفاق می‌افتد. افزایش شدید دوج کوین در 3 و 4 می، تعجب بسیاری از افراد را برانگیخت که تحلیلگران، فعالیت های تبلیغاتی ایلان ماسک در برنامه های تلویزیونی را یکی از علل این افزایش قیمت دانسته اند. 

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2022 تا 2023

بعد از پیک دوج کوین در سال 2021 بر اساس فراکتالی که در پایین نشان داده شده است، فاز صعودی بعدی اتفاق می افتد. دوج‌کوین در ارزش خود باقی می‌ماند تا گسترش یافته و سیکل فعلی را دوباره شروع کند.

پیش بینی قیمت دوج کوین در 2022

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2024 و 2025

بازار کریپتو کارنسی، گردشی است، و با درجات مختلف به روندهای صعودی و نزولی خود ادامه می‌دهد. بعد از فاز صعودی، بازار کریپتو کارنسی، شامل دوج‌کوین برای شکست بعدی در سال 2024 و 2025 آماده خواهد شد که مطابق با فرضیه نیمه عمر بیت‌کوین است.

در این زمان، برندهای بازار کریپتو کارنسی انتخاب‌های بیشتری خواهند داشت و از محبوبیت دوج‌کوین کاسته خواهد شد یا به پیش بینی هر کوین ، 1 دلار خواهد رسید.

آینده دوج‌کوین

آینده دوج‌کوین، مانند سایر کریپتوکارنسی ها، قوی است اما احتمال بیشتری دارد که به زیر 1 دلار برسد. کاربران تیک تاک و سایر افرادی که شوق رسیدن دوج‌کوین به 1 دلار را داشتند، تقریباً ناامید شده‌اند.

در عوض، کسانی که به موفقیت بیشتر در سرمایه گذاری خود فکر میکنند، می توانند بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، EOS و لایت کوین را نیز برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. این 5 کریپتوکارنسی، رتبه بالای دارایی ها در مارکت کپ هستند و سرمایه‌های گذاری‌های قابل اعتماد تری با پتانسیل سودآوری بلند مدت هستند.

اگر به ارز دیجیتال دوج کوین علاقمند هستید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص به صفحه وبلاگ ارزیپتو مراجعه کنید.

نظر شما در مورد قیمت دوج کوین در سال 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

12 نظر

دیدگاهتان را بنویسید