مزیت ارزهای دیجیتال نسبت به پول سنتی

این روزها بین مردم دنیا به طور مداوم در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می‌شود که کل دنیا را فرا گرفته است. با این وجود، هنوز هم تعداد زیادی از افراد دقیقا نمی‌دانند که منظور از ارز دیجیتال چیست و دقیقا چه کاربردی در دنیای امروز دارند. ارزهای دیجیتالی (مانند بیت کوین، اتریوم، تتر، بیت کوین کش و …) در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی می‌شوند و هدف‌ آنها هم کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی است. در این مقاله متوجه خواهید شد که مزایای ارز دیجیتال نسبت به پول سنتی چیست.

مزایای ارز دیجیتال نسبت به پول سنتی چیست؟

مزایای ارز دیجیتال نسبت به پول‌های رایج (فیات) بسیار زیاد است و به همین دلیل هم روز به روز بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

۱- شفاف بودن تراکنش ها در ارزهای دیجیتال

یک ویژگی مهم امنیتی که ارزهای دیجیتال دارند، تضمین این است که همه تراکنش‌ها شفاف و ثبت شده هستند. در بلاکچین، دفتر کل باز تضمین می‌کند که یک تراکنش کاملا تکمیل شده و در دفتر کل ثبت شده است. تغییر و دستکاری این تراکنش غیر ممکن است و همه چیز برای همیشه ثبت می‌شود.

مزیت ارز دیجیتال با پول سنتی ارزیپتو

۲- آسان بودن انتقال ارزهای دیجیتال

انتقال رمز ارزها آسان و ساده است، شما می‌توانید در یک چشم به هم زدن مقداری زیادی ارز دیجیتال را ارسال کنید. در ضمن مهم نیست که مقدار آن چقدر باشد. شما تنها با داشتن یک کیف پول ساده (Wallet)، به راحتی می‌توانید هر مبلغی را به صورت دیجیتالی به کیف پولی دیگر در هر نقطه از دنیا انتقال دهید اما این انتقال شامل کارمزد کمی هم می‌شود.

۳- دسترسی جهانی ارزهای دیجیتال

ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، آن‌ها را در تمام جهان قابل دسترس می‌سازد. رمز ارزها در کنار واحد پول دیجیتال بودن، در حال تبدیل به چشم اندازی برای ترید بین المللی هستند. برعکس پول سنتی که برای انتقال پول نیاز به تاییدیه بانک‌ها است، این ارزها این قابلیت را دارند که به هر کسی از جمله افراد عادی خود مختاری و استقلال مالی را بدهند، بدون آنکه به تاییدیه بانک‌ها نیاز داشته باشند.

۴- مزایای ارز دیجیتال نسبت موانع بانکی

داشتن کیف پول خصوصی، حق کاربر ارز دیجیتال است تا تراکنش‌های رمز ارزی را انجام دهد. هم چنین برای شرکت در یک تراکنش، هیچ کس توانایی متوقف کردن شما را ندارد و موانعی مانند محدودی ملیت یا موقیعت مکانی را از بین می‌برد (به عنوان مثال مردم ایران تحت شرایط سخت تحریم، مشکلات انتقال پولی و بانکی دارند). در حقیقت این کار باعث کم کردن موانع بانک‌ها یا دور زدن آنها می‌شود.

۵- امنیت ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال به واسطه شبکه بلاکچینی که دارند و برای هر تراکنش نیاز به تایید کلیه بلوکهای بلاکیچین است، در نتیجه امکان هک کردن شبکه وجود ندارد. در مدت ۱۰ سالی که از ایجاد شبکه بلاک چین بیت کوین می‌گذرد، هنوز هیچ حمله هکری به این شبکه گزارش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید