مونرو چیست! آیا ردیابی تراکنش ها در مونرو امکان پذیر است؟

مونرو

مونرو در آوریل 2014 راه اندازی شد. این ارز دیجیتال از زمان راه اندازی چندین پیشرفت بزرگ داشته است اینکه این بلاکچین برای تأمین کارایی و انعطاف پذیری بیشتر به یک ساختار پایگاه داده دیگر منتقل شده است ، . مونرو با هدف حفظ حریم خصوصی، امنیت ، سهولت استفاده ، توانست رشد چشمگیری در بازار ارز داشته باشد.

Monero پول نقد الکترونیکی است که امکان پرداخت سریع و آسان را در سراسر دنیا فراهم می کند.و هیچ گونه خطر کلاهبرداری در آن وجود ندارد. و از نظر “کنترل سرمایه” کاملا ایمن است تمامی اینها اقداماتی است که باعث می شود جریان ارزهای سنتی، در کشورهایی که بی ثباتی اقتصادی را تجربه می کنند، محدود شود. همچنین یک انجمن مردمی شناخته شده که بهترین محققان و مهندسان جامعه را در جهان جذب می کند.بیش از 500 برنامه نویس و 30 توسعه دهنده اصلی در پروژه مونرو مشارکت داشته اند. که جزء انجمن های فعال جامعه بوده اند.

معاملات مونرو محرمانه و غیرقابل ردیابی هستند.

این ارز دیجیتال خصوصی و غیر قابل ردیابی است، که در پروتکل Cryptonote ساخته شده است. مونرو از امضاهای حلقه و از معاملات محرمانه ی حلقه (RCT) و آدرس های مخفی برای مبهم ساختن معاملات در سطح پروتکل استفاده می کند.

در ابتدا تنها 18.4 میلیون از این سکه وارد بازار شد، اما پس از آن تولید سکه با روند ثابتی ادامه خواهد یافت. این ارز از الگورتم اثبات کار Proof of Work استفاده می کند و زمان هر بلوک 120 ثانیه است.

کاربردهای مونرو

امنیت

کاربران می توانند بدون شک، به معاملات مونرو اعتماد کنند. زیرا پاداش کامل را به معدنچیان که مهمترین اعضای شبکه هستند منتقل می کند، و این از عواملی هست که امنیت را برای کاربران تأمین می کند. معاملات مونرو با استفاده از جدیدترین و انعطاف پذیرترین ابزارهای رمزگذاری موجود،ایمن هستند.

حریم خصوصی

افرادی که شبکه مونرو را مشاهده می کنند، قادر به رویت ارزش وجوهی نیستند که به طور ناشناس در حال انتقال است.

ردیابی تراکنش ها

مونرو با یک الگوریتم “اثبات کار”  فرآیند استخراج را بر روی رایانه ها آسان می کند ،ردیابی تراکنش ها در شبکه غیر ممکن است. یک ارائه اخیر توسط مرکز جرائم سایبری اروپا، یوروپل نشان داده که حتی تحقیقات دقیق نیز نتوانسته اند آی پی تراکنش ها و یا جا به جایی ارز را مشخص کنند. عدم امکان ردیابی بلاکچین مونرو ممکن است برای مبادلات مشکل ایجاد کند. در سال 2020 برخی قوانین جدید در حال تبیین است که ممکن است برخی از تراکنش ها را مجبور به گزارش هر گونه انتقال ارز فیات و حتی در صورت امکان تاریخچه ارز های رمزپایه و منبع آنها کند. در حال حاضردرمورد مونرو این امکان وجود ندارد.

نتیجه گیری؛ مونرو در دنیای ارزهای دیجیتال، بسیارسازنده و نوآور بوده است. این تکنولوژی سعی در حل و فصل مشکلات بیت کوین دارد. علاوه بر این، جزئیات فنی این پروژه به هیچ وجه ساده نیست و از این رو این ارز را جذاب تر کرده است.

مشاهده نمودار و قیمت لحظه ای مونرو

دیدگاهتان را بنویسید