بیت کوین را چگونه خرج کنیم؟ (2021)

با بیت کوین چی میتونیم بخریم؟

دنیای رمزارزها طی سال های گذشته شکوفا شده است و بسیاری از مردم این رمزارزها را خریداری کرده و بر روی آن ها سرمایه گذاری می کنند. در عین حال که بازار ناپایدار و غیرقابل پیش بینی است، اما مقبولیت اجتماعی و پذیرش شرکتی رمزارزها رو به فزونی است. روز به روز بدیهی تر می شود که بیت کوین و رمزارزها بر اقتصادها و کسب و کارهای سراسر جهان تأثیرگذارند.

افزایش سرمایه گذاران رمزارز باعث پدیدار شدن مرحلۀ جدیدی در کار رمزارزها شده است. ما شاهد موج عظیمی از زنجیره های تسهیلات بزرگی همچون شورون، سیرکل کی، و ای ام پی ام بوده ایم که میزبان تسهیلات کیوسک های خودپرداز بیت کوین بوده که می توان از آن ها برای خرید و فروش رمزارزها با استفاده از پول نقد بهره جست. اما شرکت های بزرگ دیگری نیز هستند که به سمت آغاز پذیرش رمزارزهای بالارتبه به عنوان ابزار مستقیم پرداخت های خود در حال حرکت هستند.

در این‌جا تعدادی از اسامی بزرگی که هم اکنون در حال قبول کردن بیت کوین در سال 2021 بوده و یا برای پذیرش آن در حال برنامه ریزی هستند مورد اشاره قرار گرفته است.

اوبر

شرکت اوبر تکنولوجیز در سانفرانسیسکو مستقر بوده و به مشتریان خود خدمات ارسال غذا، حمل و نقل بار، و اشتراک سفر ارائه می دهد. اوبر در بیش از 900 شهر بزرگ خدمات ارائه داده و مشتریان وفادار بسیار زیادی دارد. این شرکت قصد دارد با گشایش کانال پذیرش بیت کوین به عنوان روش پرداخت هزینۀ خدمات، پرداخت را برای مشتریان خود تسهیل کند. اوبر بر این باور است که این کار تجربۀ مثبتی برای مشتریانی است که به دنبال راه های جایگزین پرداخت هزینۀ سفرهای خود هستند.

مدیر عامل اوبر، دارا خسروشاهی طی مصاحبه ای در فوریۀ 2021 فاش کرد که این شرکت خدماتی حمل و نقل، هم اکنون بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت هزینۀ خدمات خود می پذیرد. امید آن می رود که دارندگان بیت کوین در آینده ای بسیار نزدیک بتوانند سفارشات خود را به اوبر محول کرده و هزینۀ این خدمات را با استفاده از بیت کوین پرداخت کنند.

پرداخت اوبر با بیت کوین

شاپیفای

شاپیفای یک پلتفرم تجارت الکترونیکی است که فروشندگان را قادر می سازد تا بدون نیاز به دانش یا تجربۀ خیلی زیاد، اجناس خود را به صورت آنلاین برای فروش بگذارند. این پلتفرم در سال 2006 تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در اونتاریوی کانادا مستقر است. شاپیفای فروشندگان را از سرتاسر دنیا با خریداران مرتبط کرده و به فروشندگان کمک می کند تا پرداخت های خود را به آسانی پردازش کرده، و به این طریق به آنان خدمات رسانی می کند. آن ها بعد از شراکت با بیت پی  به جمع شرکت های بزرگی پیوستند که در سال 2014 شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان ابزار پرداخت خود کردند.

فروشندگان در این پلتفرم اکنون می توانند بیت کوین و همچنین بیش از 300 رمزارز دیگر را به عنوان ابزار پرداخت بهای کالاهای خود قبول کنند. فرآیند پردازش پرداخت در پرداخت های بیت کوینی به آسانی تمامی روش های پرداخت سنتی است. فروشندگان با استفاده از برنامۀ رابط کاربری بیت پی می توانند این نرم افزار را برای پذیرش و دریافت پرداخت های بیت کوینی در درگاه خود ادغام کنند. با این کار، راهی طولانی برای تسهیل پرداخت دارندگان بیت کوین و فروشندگانی که کیف پول بیت کوین دارند، پیموده شده است.

مرغ سوخاری کنتاکی

دومین رستوران بزرگ دنیا نیز بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت قبول کرده است. مرغ سوخاری کنتاکی که به اختصار کی اف سی نام دارد، یک شرکت فست فود است که مرغ سوخاری بسیار لذیذ و سایر خوراکی های محبوب به سبک خانگی عرضه می کند. این رستوران توسط کلنل ساندرز و پیت هارمن در سال 1930 تأسیس شده است. این رستوران در حال حاضر در سرتاسر دنیا فعال بوده و بیش از 22600 شعبه در 140 کشور و سرزمین مختلف دارد.

و همانند تمام صنایع دیگر، مشتریان بیشمار طرفدار فست فود وجود دارند که برای کسب و کار مورد علاقۀ خود تقاضای پرداخت با بیت کوین دارند. کی اف سی در سال 2018 تصمیم گرفت رضایت مشتریان خود را از طریق امکان پذیر کردن پرداخت با بیت کوین در ازای بهای فست فود خود لحاظ کند. اما این امکان تنها برای اقلام اختصاصی موقت منوی آن ها فراهم شد که به درستی عنوان سبد بیت کوین به آن اطلاق شد. این اقدام تبلیغاتی برای مدت کوتاهی در جریان بود، اما مشتریان بسیاری هنوز امیدوارند که روزی بتوانند بار دیگر برای خرید نان های ذرت شیرین و کره ای آن به همراه مرغ سه تکه سفارشی شان از بیت کوین استفاده کنند.

آمازون

آمازون بدون تردید بزرگ ترین شرکت خرده فروشی آنلاین در دنیاست. این شرکت تقریباً برای هر آنچه که بتوانید خریداری کنید تبدیل به نامی آشنا در خانه ها شده است. شرکت آمازون که توسط جف بزوس تأسیس شده و توسط تیمی از متخصصین زیرک اداره می شود، توانسته است اعتماد ما را به دلیل پیشنهادات فوق العاده و همچنین خدمات پس از فروش خود در طی سالیان متمادی کسب کند. تعجبی ندارد که آمازون هم به جمع بقیۀ شرکت هایی پیوسته که بیت کوین را به عنوان ابزار پرداخت خود قبول می کنند.

در عین این که در حال حاضر پرداخت مستقیم بیت کوین را قبول نمی کند، اما خبرهای خوبی برای دارندگان بیت کوین دارد که از ترفندی کمتر شناخته شده استفاده می کنند. دارندگان بیت کوین می توانند کارت های هدیۀ آمازون را با استفاده از سایت های شخص ثالثی همچون باترفیل خریداری کنند. باترفیل یک سایت قابل اعتماد و با کاربری آسان است که انواع و اقسام کارت های هدیه که مشتمل بر کارت های هدیۀ آمازون می شوند را عرضه می کند. اگر جزو خریداران پر و پا قرص آمازون باشید که حتماً بخواهید رمزارزتان را خرج کنید، این سایت راهی عالی برای تحقق مقصودتان است، بدون آن که لازم باشد دارایی تان را ابتدا به فیات تبدیل کنید!

خرید با بیت کوین از آمازون

پی پال 

شرکت هولدینگ پی پال، ارائه دهندۀ خدمات مالی است که تقریباً برای هرکس که می خواهد تراکنش مالی آنلاین انجام دهد، تبدیل به مرجعی دائمی شده است. این شرکت مدت 20 سال است که وارد بازی عرضۀ راهکارهای مالی شده است و مفتخر است که ایلان ماسک یکی از بنیانگذاران اولیه اش بوده است. تخمین زده می شود که کاربران این خدمت بالغ بر بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان باشند. به نظر می رسد که پی پال رویکردی آینده نگرانه در ارتباط با رمزارزها دارد، و بنا بر این استفاده از بیت کوین را به عنوان یک ارز جاری بر روی پلتفرم خود از اکتبر 2020 شروع کرده است.

این شرکت طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که کاربران آن می توانند از طریق حساب های پی پال خود بیت کوین خریداری کرده، نگه دارند، و بفروشند. بعلاوه، این شرکت محتوای ارزشمندی را در ارتباط با بیت کوین در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا آگاهی بخشی کرده و استفاده از آن را تشویق کند. کاربرانی که در کشورهایی ساکن بوده که تحت ممنوعیت استفاده از سکه های رمز ارز و فعالیت های مرتبط با رمز ارزها هستند، بیشترین سود را از این حرکت شرکت پی پال خواهند برد.

اپل

اپل پی اولین خدمت پرداخت دیجیتال شرکت اپل است. این پلتفرم کاربران خود را قادر می سازد تا پرداخت های خود را با سرعت و سهولت از طریق آیفون های خود به انجام برسانند. اخیراً این شرکت به جرگۀ شرکت هایی پیوسته است که به دنبال بهبود تجربۀ پرداخت کاربران خود هستند. در فوریۀ 2021، اپل تصمیم گرفت تا با بیت پی وارد شراکت شود تا کاربران را قادر به پرداخت با استفاده از بیت کوین کند.

بانک نیویورک ملون

بانک نیویورک ملون که به اختصار بی ان وای ملون نیز نامیده می شود، یک شرکت سرمایه گذاری و مبتنی بر خدمات دارایی است که دفتر مرکزی آن واقع در نیویورک (منهتن) است. این شرکت در سال 2007 تأسیس شده و خدمات مدیریت سرمایه گذاری و مبتنی بر دارایی با کیفیت برتر ارائه می دهد. این شرکت طی سال های متمادی پروتکل های خود را پر بازده کرده است تا پاسخگوی نیازهای مشتریان خود باشد.

در فوریۀ 2021، این شرکت اعلام کرد که دارایی های دیجیتال را به نمایندگی از مشتریان خود مدیریت خواهد کرد. گفته شده که مدیر اجرایی شرکت اعلام کرده که این تصمیم در راستای پیش بینی تقاضای مشتریان بوده و بدین ترتیب تغییر پروتکل ها هم به منظور برآورده کردن نیازهای آنان بوده است.

در سال 2022 با بیت کوین چه می توان خرید؟

تب رمز ارز تازه شروع شده است و به نظر می رسد که هر روزه در حال شنیدن اخبار و شایعاتی از شرکت های بزرگ هستیم که ورود بی پروای خود به این فن آوری های جدید را مد نظر دارند. هیچ شرکتی نمی خواهد وقتی استفاده از رمزارز تبدیل به عرف جدید می شود از قافله عقب بماند. پس منتظر شنیدن تیترهای اخباری باشید که یکی یکی بالا می آیند و خبر از امکان پرداخت بیت کوینی توسط شرکت های دیگر برای مشتریان شان خواهند داد… فقط مطمئن شوید که در طریقۀ استفاده از بیت کوین متبحر شده باشید تا وقتی که این اتفاق رخ داد، آمادگی آن را داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید