تاثیر ویروس کرونا بر معاملات بازار ارزهای دیجیتال

کرونا

معامله گران ارزهای دیجیتال به دلیل شیوع ویروس کرونا با بی‌ثباتی در بازار مواجه‌اند. براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، از 25 فوریه تا کنون، تعداد موارد جدید مبتلایان به کووید-19 در دیگر کشورها نسبت به چین افزایش یافته است.

ترس از گسترش ویروس کرونا  منجر به کند شدن توان اقتصادی می‌شود که این موضوع باعث کاهش قیمت سهام نیز می‌شود. شاخص S&P 500 از ابتدای سال 2020 تاکنون 10% کاهش یافته است. بیت کوین نیز دچار ریزش قیمت شده و برای اولین بار از ژانویه امسال به زیر 9هزار دلار رسیده اما هنوز نسبت به 28ام فوریه 20% قیمت بالاتری دارد.

همچنین از زمانی که ویروس کرونا در صدر خبرها قرار گرفته است، حجم معاملات فرابورس (OTC) افزایش چشم‌گیری داشته است. مایکل لئون، یکی از معامله‌گران Althena Investor Services در شیکاگو که متخصص خدمت‌رسانی به مشتریان OTC است، ادعا می‌کند که طی 60 روز گذشته شاهد افزایش چشم‌گیر حجم معاملات فرابورس بوده‌اند.

البته تاثیر ویروس کرونا در نقات مختلف جهان متفاوت است. مثلا کشور استرالیا که از نظر جغرافیایی به اقتصادهای آسیایی که تحت تأثیر کووید-19 قرار دارند نزدیک‌تر است، اما افت قابل توجهی در بازارهای آن رخ نداده است. تیلو گریکو، رئیس اوراق فرابورس ORTUS واقع در سیدنی بر این باورست که هیچ اثر قابل ملاحظه‌ای در استرالیا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا و لغو کنفرانس های مهم رمزنگاری در سراسر آسیا

یکی از استراتژی‌هایی که برخی از معامله‌گران برای مقابله با ویروس کووید-19 درنظر دارند، این است که تنها درصورتی که واقعا نیاز باشد ارزهای دیجیتال را نگهداری کنند. این کاری است که اوراق فرابورس Althena انجام می‌دهد. رئیس این بخش گفته است که ما داریی‌هایمان را بسیار محتاطانه مدیریت می‌کنیم؛ بنابراین می‌توانیم ادعا کنیم که ویروس کرونا هیچ‌گاه عامل مهمی نبوده است.

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید