کاهش 30 درصدی قیمت نفت و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین

کاهش قیمت نفت

شیوع ویروس کرونا به بدنه بازارهای مالی ضربه بزرگی زده است، نفت هم از این قاعده مستثنی نبوده است. اخیرا کشورهای عضو اوپک تصمیم گرفته بودند تا با کاهش عرضه نفت به روزانه 1.5 میلیون بشکه، جلو افت بیشتر قیمت نفت در چند ماه اخیر گرفته شود. علی‌رغم تصمیم اتخاذ شده، روسیه از اقدام مدنظر سر باز زد. همین امر باعث شد تا عربستان در جواب روسیه، مقدار تولید روزانه نفت خود را به حداکثر برساند و از طریق با کاهش قیمت نفت، به اقتصاد روسیه ضربه بزند.

این اقدامات منجر به کاهش قیمت نفت از 41.5 دلار به 27.2 دلار در یک روز و رسیدن به کم‌ترین مقدار خود در 28 سال است. همچنین گفتنی است که رسانه‌ها این اتفاقات را آغاز یک جنگ غیرمستقیم نفتی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا و لغو کنفرانس های مهم رمزنگاری در سراسر آسیا

ویروس کرونا و تاثیر آن بر بازارهای مالی سنتی

بیماری ویروس کرونا در حال افزایش است و بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به این بیماری در سطح دنیا به چندین میلیون نفر رسیده است. بازارهای مالی نیز تحت تاثیر گسترش این ویروس در حال سپری کردن روزهای قرمز هستند.

اکثر شاخص‌های بورس‌های معتبر دنیا افتی بین 2 تا 5 درصد را ثبت کرده‌اند. شاخص آتی نزدیک مرکب، افتی معادل 4.8 درصد داشته است و شاخص صنعتی داو جونز نیز 5 درصد کاهش یافته است. بورس‌های اروپا و آسیا هم دچار ریزش‌های سهمگینی شدند. به طوری که بورس ایتالیا با 10 درصد منفی باز شد و شاخص Nikkei 225 ژاپن به 5.6 درصد کاهش به کمترین مقدار یک سال اخیر خود رسید.

سقوط قیمت بیت کوین تا کم‌تر از 8هزار دلار

در میان اتفاقات اخیر،  هم مسیر بازارهای سنتی را دنبال کرد و در حالی که قیمت هر بیت‌کوین چندی پیش 9100 دلار بود، در حال حاضر قیمت این ارز روی 7هزارو 900 دلار معامله می‌شود. این در حالی بود که در ابتدا بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور بودند که قیمت از روی حمایت 8هزارو 750 دلار بازخواهد گشت. اما این اتفاق نیفتاد و قیمت حتی حمایت 8هزار و 200 دلاری را هم شکست و برای دقایقی به 7600 دلار نیز رسید.

تلگرامشما می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار، آموزش ها و قیمت های ارز دیجیتال، در کانال تلگرامی ارزیپتو عضو شوید.

دیدگاهتان را بنویسید