اتریوم با یک ماه بحرانی روبرو است

اتریوم که در حال حاضر بزرگترین آلتکوین از نظر ارزش بازار است، قوی ترین پلتفرم قرارداد هوشمند است. این پلتفرم با استفاده از برنامه‌های DeFi که دارایی‌های دنیای واقعی بانک‌ها را توکن می‌کنند، به کاربران انبوهی دسترسی پیدا می‌کند. با این حال، در حالی که انتظار می رود در ماه های آینده اوج های بالاتری در قیمت اتریوم وجود داشته باشد، سناریوی پیش بینی شده همیشه محقق نمی شود.

 

اتریوم و ماه می

در حالی که تنها چند ساعت تا پایان آوریل باقی مانده است، ما وارد ماه حساس می برای اتریوم می شویم. تاریخ تصمیم گیری نهایی برای برنامه های ETF اتریوم توسط VanEck و Ark&21Shares برای 23 می تعیین شده است. با پایان ماه، SEC تصمیمات خود را در مورد این دو ETF و همچنین سرنوشت سایر برنامه های در انتظار اعلام خواهد کرد.

 

برخلاف وضعیت ETF های بیت کوین نقطه ای در ژانویه، ممکن است شاهد رد شدن درخواست هایی باشیم که هنوز به تاریخ تصمیم گیری خود نرسیده اند. تقریباً همه در مورد رد شدن مطمئن هستند. کارشناسان بلومبرگ پیش بینی های اولیه سال خود را به طور منفی اصلاح کرده اند. بسیاری بر این باورند که تصمیم فنی ردشدن قبلاً توسط بنیاد اتریوم گرفته شده است، بنابراین مهم‌ترین کاتالیزور قیمت امسال برای اتر را باطل می‌کند.

 

همانطور که از قیمت ETH می بینیم، احتمال رد شدن از قبل در نظر گرفته شده است و اتریوم در حال یافتن خریدارانی با قیمت 3260 دلار است. با این حال، اگر یک شگفتی وجود داشته باشد و سازمان بورس و اوراق بهادار همه را شوکه کند، ETH می تواند به سرعت به بالای 4000 دلار برسد.

با توجه به کاری که SEC در طول فرآیند تأیید ETF بیت کوین انجام داد( اعلان های جعلی از حساب رسمی X، اعلامیه های تأیید بی میلی Gensler و غیره)، آیا چنین سناریویی محتمل است؟ به نظر خیلی محتمل نیست.

SEC  و کابوس در کریپتو

پیامدهای SEC مبنی بر اینکه مدل جدید اتریوم می تواند کنترل را متمرکز کند و مراحل قانونی که برداشته است، مبنای انتظار رد ETF است. اعلامیه ولز ارسال شده به Consensys، بزرگترین شرکت در اکوسیستم اتریوم، اعلان Uniswap و اسناد درخواست شده در مورد رابطه بین بنیاد اتریوم و شرکت های رمزنگاری نشان می دهد که SEC قبلاً حمله خود را آغاز کرده است.

به گفته یکی از سخنگویان Consensys، تمایل کمیسیون SEC برای برچسب گذاری اتریوم به عنوان یک اوراق بهادار، به معنای پایان همه این نوآوری ها خواهد بود و بقیه جهان از ما پیشی خواهند گرفت. این چیزی نیست که ما بتوانیم آن را تحمل کنیم. این چیزی نیست که بقیه صنعت یا هر کسی باید آن را تحمل کند زیرا این مشکل بزرگتر از رمزنگاری و بلاک چین است. این یک حمله به خود فناوری است.»

دیدگاهتان را بنویسید