با تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه، قیمت بیت کوین سقوط کرد

بیت کوین پس از حمله ایران به اسرائیل و تشدید درگیری‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، بیش از 8.4 درصد سقوط کرد. قیمت این کریپتوکارنسی از حدود 67000 دلار به 61625 دلار کاهش یافت و بیش از 130 میلیون دلار از ارزش بازار را در عرض چند دقیقه پس از حمله از بین برد. این فروش بر سایر ارزهای دیجیتال نیز تأثیر می گذارد.

در زمان نگارش، اتر ETH 3050 دلار در حالی که سولانا با 9.81 درصد کاهش به 2927 دلار رسید سولانا 141 دلار 15.96 درصد کاهش یافت و به 129 دلار رسید. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، ارزش بازار جهانی کریپتو با 8.19 درصد کاهش به 2.23 تریلیون دلار رسید.

 

به گزارش بلومبرگ، ایران روز شنبه هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت اسرائیل پرتاب کرد. این اقدام انتقامی برای حمله ای است که چند روز قبل توسط اسرائیل انجام شده بود. اسرائیل به یک مجتمع دیپلماتیک در دمشق سوریه حمله کرد و هفت ایرانی از جمله دو سردار را کشت.

جدای از این حملات هوایی، مقامات ایرانی ظاهراً یک کشتی باری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی را توقیف کرده اند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در 12 آوریل هشدار داد که ایران “هر چه زودتر” حملات خود را آغاز خواهد کرد و تاکید کرد که ایالات متحده به دفاع از اسرائیل کمک خواهد کرد. ما به دفاع از اسرائیل پایبند هستیم. ما از اسرائیل حمایت خواهیم کرد، به دفاع از اسرائیل کمک خواهیم کرد و ایران موفق نخواهد شد.»

درگیری بین ایران و اسرائیل به طور قابل توجهی تنش ها را در منطقه تشدید می کند، چیزی که طبق گزارش ها، ایالات متحده از زمان درگیری اسرائیل و حماس در ماه اکتبر سعی در جلوگیری از آن داشته است. یک منبع دولتی به سی ان ان گفت که مقامات آمریکایی از اسرائیل خواسته اند که در واکنش به ایران تنش ها را تشدید نکند.

این مقامات همچنین از فقدان اطلاعات قبلی اسرائیل در مورد حمله هوایی خود به دمشق ابراز ناامیدی کردند. منابع گفتند که اسرائیل تنها زمانی به یک مقام آمریکایی اطلاع داد که هواپیماهایش در حال حرکت به سمت سوریه بودند. این مقام اظهار داشت: ما نمی دانستیم که اسرائیل از قبل این حمله هوایی را انجام می دهد.

دقایقی قبل از وقوع و زمانی که هواپیماهای اسرائیلی در هوا بودند، اسرائیل با یک مقام آمریکایی تماس گرفت تا بگوید در حال انجام حمله به سوریه هستند. هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی را هدف قرار می‌دادند یا در کجا انجام می‌شد را شامل نمی‌شد، و قبل از اینکه اخبار از طریق دولت ایالات متحده مخابره شود، حمله قبلاً در جریان بود.

دیدگاهتان را بنویسید