هاوینگ بیت کوین می تواند باعث فروش ماینرهای بزرگ شود

به گفته یک تحلیلگر بازار، مانند چرخه های قبلی، یک خروج قابل توجه بیت کوین از ماینرها ممکن است در ماه های بعد از رویداد هاوینگ اتفاق بیفتد. مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات 10x Research در یادداشت تحلیلی خود در 13 آوریل محاسبه کرد که استخراج کنندگان بیت کوین به طور بالقوه می توانند 5 میلیارد دلار بیت کوین را پس از هاوینگ نقد کنند.

 

نظرات تخصصی در مورد هاوینگ

مارکوس تیلن اظهار داشت که اگر بازارهای ارزهای دیجیتال در خلال تعطیلات تابستانی بالقوه شش ماهه با چالش قابل توجهی روبرو شوند، ممکن است دوباره همین اتفاق بیفتد، و او اظهارات زیر را درج کرد:

 

این فروش می‌تواند چهار تا شش ماه طول بکشد، که توضیح می‌دهد که چرا بیت‌کوین ممکن است طی چند ماه آینده به سمتی حرکت کند، درست مانند اتفاقات هاوینگ قبلی.

قیمت بیت کوین در پنج ماه پس از رویداد هاوینگ سال 2020 بین 9000 تا 11500 دلار باقی ماند. رویداد امسال در حدود 20 آوریل رخ خواهد داد، یعنی تنها 6 روز بعد، بنابراین اگر تاریخ تکرار شود، بازارها ممکن است تا اکتبر روند صعودی قابل توجهی را مشاهده نکنند.

علاوه بر این، او اشاره کرد که ماینرها تمایل به ذخیره بیت کوین دارند که منجر به عدم تعادل عرضه/تقاضا و متعاقبا افزایش قیمت بیت کوین می شود که منجر به هاوینگ آن می شود. این اتفاق زمانی افتاد که قیمت بیت کوین در سال 2024 74 درصد افزایش یافت و در 14 مارس به بالاترین حد خود یعنی 73734 دلار رسید و در اواسط آوریل به زیر 63000 دلار رسید.

تیلن همچنین معتقد است که آلت کوین ها، به ویژه، می توانند بار سنگین این وضعیت را تحمل کنند. بسیاری در هفته گذشته به شدت عقب نشینی کرده اند و از اوج خود در سال 2021 فاصله زیادی دارند:

حتی اگر همانطور که برخی پیش‌بینی می‌کنند بین هاوینگ و افزایش آلت‌کوین همبستگی وجود داشته باشد، شواهد تاریخی نشان می‌دهد که این افزایش معمولاً تقریباً شش ماه بعد شروع می‌شود.

فرآیند هاوینگ و استخراج بیت کوین

تیلن پیشنهاد کرد که بزرگترین ماینر بیت کوین جهان، Marathon، احتمالاً موجودی را ایجاد می کند تا پس از رویداد هاوینگ، به تدریج فروخته شود تا از پرتگاه درآمد جلوگیری کند. از آنجایی که ماراتن در حال حاضر 28 تا 30 بیت کوین در روز تولید می کند، می تواند منجر به 133 روز عرضه اضافی در بازار به اضافه بیت کوین های تولیدی آنها شود که پس از نصف شدن به 14 تا 15 بیت کوین در روز تبدیل می شود:
ماینرهای دیگر احتمالاً استراتژی مشابهی را برای انحلال تدریجی بخش‌هایی از موجودی خود دنبال خواهند کرد.»

 

محقق به این نتیجه رسید که اگر همه ماینرها استراتژی مشابهی را برای فروش موجودی پس از هاوینگ اتخاذ کنند، می تواند منجر به فروش روزانه بیت کوین حداکثر 104 میلیون دلاری شود و به طور بالقوه عدم تعادل عرضه/تقاضا را که باعث افزایش بیت کوین قبل از هاوینگ شده بود، معکوس کند.

هفته گذشته، پیتر تیل، مدیرعامل ماراتون اظهار داشت که برای سوددهی پس از هاوینگ، نقطه سربه سر شرکت تقریباً 46000 دلار به ازای هر بیت کوین خواهد بود و او پیش بینی کرد که هیچ حرکت قابل توجهی در قیمت در شش ماه پس از این رویداد وجود نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید