تحلیل ارزهای برتر در این هفته

تحلیل ارزهای برتر در این هفته ( BTC/USD – BNB/USD – NEO/USD- YFI/USD – LINK/USD )

در ابتدای هفته جاری، مایک آلفرد (Mike Alfred)، مدیرعامل کمپانی Digital Assets Data، در مصاحبه ای با وبسایت خبری کوین تلگراف اظهار داشته است که سرمایه‌گذاران بزرگ هنوز نسبت به بیت کوین و اکوسیستم آن تردید دارند.

با این حال، وی معتقد است که این تردید و ناباوری در نهایت به ‌نفع بیت کوین خواهد بود، چراکه وقتی سرمایه‌گذاران قدیمی به خاطر این بدگمانی، از بازار کناره گیری کنند، دوباره توسط مشتریان و شرکای خود مجبور میشوند با قیمت ‌های بسیار بالاتر وارد بازار شوند.

درحالیکه طی چند هفته گذشته بیت کوین مرتباً تلاش کرده است یک روند صعودی پایدار را آغاز کند، تعدادی از آلتکوین‌ها و توکن‌ های فضای دیفای (DeFi ) با رشد قیمتی چشمگیری مواجه شده‌اند. این مسئله باعث شده است توجه تریدرها از بیت کوین دور شده و به این توکن ها معطوف گردد.

دن مورهد (Dan Morehead)، مدیرعامل Pantera Capital، بر این باور است که در پنج سال آینده، فضای دیفای با رشد ۱۰۰ درصدی از بیت کوین پیشی خواهد گرفت.

نظر اکثر تحلیلگران در دراز مدت درباره روند صعودی بازار مثبت است، اما انتظار آنها در کوتاه مدت، یا برای چند روز آینده چه خواهند بود؟

اکنون می خواهیم نگاهی به تعدادی از رمزارزهایی داشته باشیم که فرصت ترید کوتاه مدت ارائه می کنند، سپس سطوح کلیدی آنها را مشخص خواهیم نمود.

جفت ارز BTC/USD

قیمت بیت کوین بعد از بسته شدن بالای سطح ۱۰,۵۰۰ دلار در روز ۲۷ جولای (۶ مرداد)، یک الگوی سر و شانه معکوس (head and shoulders pattern) را کامل کرده است و معمولاً قیمت سطوح شکست چنین الگوهای بازگشتی را دوباره تست میکند.

در حالت ایده‌آل قیمت نباید تا زیر خط گردن (neckline) الگوی سرو شانه معکوس سقوط کند، اما واقعیت تریدینگ اصلاً با شرایط ایده آل همخوانی ندارد.

ارزهای دیجیتال هفته ارزیپتو

نمودار1 - 5 رمزارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگرچه روز سوم سپتامبر (۱۳ شهریور) خرس ها (فروشندگان) قیمت را به زیر خط گردن کشاندند، ولی این اقدام با فروش زیادی دنبال نشد که نشانگر جریان خرید در سطوح پایین‌تر توسط گاوها (خریداران) می باشد. به هر حال، این جریان خرید با حرکت قیمت تا رسیدن به بالای سطح ۱۰,۵۰۰ دلار تضعیف می شود.

با توجه به این شرایط، قیمت این ارز در ناحیه ۹,۸۳۵ الی ۱۰,۶۲۵ دلار گیر کرده است. پس از اینکه خرس ها (فروشندگان) نتوانستند قیمت را روز هشتم سپتامبر (۱۸ شهریور) پائینتر از این منطقه بکشانند، گاوها (خریداران) سعی کردند آنرا به بالای این ناحیه هدایت کنند ولی موفق به انجام آن نشدند.

میانگین متحرک  نمایی ۲۰ روزه (EMA) در قیمتی حدود 10719 دلار، کمی بالاتر از مقاومت این بازه قراردارد، ازاینرو، خرس ها احتمالاً به شدت در برابر آن مقاومت خواهند کرد.

هرچند، اگر خریداران بتوانند قیمت را به سمت بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هدایت کنند و برای سه روز این وضعیت را حفظ کنند، به این معنا خواهد بود که مرحله اصلاح قیمت به اتمام رسیده است. نتیجه این اتفاق تست مجدد سطح ۱۲,۴۶۰ دلار خواهد بود. با عبور از این مقاومت نیز احتمال ادامه روند صعودی وجود خواهد داشت.

این دیدگاه صعود قیمت با ریزش و تثبیت آن زیر سطح حمایتی ۹,۸۳۵ دلار منتفی خواهد شد.

تحلیل ارزهای هفته ارزیپتو

نمودار2 - 5 رمزارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار چهارساعته حاکی از آن است که خرس ها (فروشندگان) به شدت از مقاومت ۱۰,۶۲۵ دلاری دفاع می کنند، اما اگر موفق به ریزش قیمت تا زیر سطح حمایتی ۱۰,۲۰۰ دلار نشوند، گاوها (خریداران) بار دیگر سعی می کنند از مقاومت این ناحیه عبور کنند.

در صورت تحقق این وضعیت، تریدرهای دیگر نیز وارد بازی خواهند شد و نتیجه آن حرکت سریع قیمت به سمت ۱۱,۴۰۰ دلار و حتی ۱۲,۰۰۰ دلار خواهد بود.

از سویی دیگر، اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر سطح حمایتی ۱۰,۲۰۰ دلار بکشانند، ریزش قیمت تا ۱۰,۰۰۰ دلار و سپس تا ۹,۸۳۵ دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

BNB/USD

در حالی که تعداد زیادی از ارزهای رمزپایه به دنبال یافتن کف قیمت خود هستند، بایننس کوین (BNB) روند صعودی خود را ادامه داده و سقف قیمت جدیدی برای ۵۲ هفته اخیر خود تشکیل داده است. این نشانه قدرت است.

گرچه شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان از شکل گیری نوعی واگرایی نزولی داشت، اما رشد سریع قیمت روز ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور) این واگرایی را نقض کرده است.

تحلیل ارزهای هفته ارزیپتو

نمودار3 - 5 رمزارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در حال حاضر، جفت ارز BNB/USD با مقاومتی کلیدی در ۳۲ دلار مواجه است، اما اگر گاوها (خریداران) اجازه ندهند قیمت تا زیر سطح حمایتی ۲۷.۱۹۰۵ دلار ریزش کند، احتمال تست دوباره ۳۲ دلار وجود خواهد داشت. یک شکست قیمت بالای این مقاومت می تواند قیمت را به سمت ۳۸ دلار سوق دهد.

در مقابل این فرضیه، اگر خرس ها قیمت را به زیر ۲۷.۱۹۰۵ دلار بکشانند، نشان‌دهنده این خواهد بود که صعود اخیر یک تله گاوی بوده است.

تحلیل ارزهای هفته ارزیپتو

نمودار4 - 5 رمزارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

همانگونه که از کندل بلند خرسی روی نمودار چهار ساعته پیداست، خرس ها (فروشندگان) با قدرت در حال دفاع از سطح مقاومت ۳۲ دلاری هستند. به هر حال، نکته مثبت این است که گاوها (خریداران) بدون ترس به خرید در ریزش‌ها ادامه می دهند.

این گروه در این شرایط تلاش می کنند قیمت را به بالای مقاومت ۳۲ دلار برسانند. در صورت موفقیت، احتمالاً شتاب صعود قیمت بیشتر خواهد شد، اما با چرخش قیمت از ۳۲ دلار، قیمت این جفت ارز برای چند روز شاهد نوسانات محدودی خواهد بود.

NEO/USD

ناکام ماندن خرس ها (فروشندگان) در پایین آوردن قیمت تا زیر سطح شکست ۱۶.۷۲۴۴۱ دلار، منجر به جذب توسط گاوهایی شد که قیمت نئو را به سمت ۲۱.۹۷۸۶۹ دلار هدایت کردند.

خرس ها (فروشندگان) با قدرت از این ناحیه مقاومتی ۲۲ تا ۲۲.۸۲۶۱۲ دلار دفاع می کنند. اما اگر قیمت جفت ارز NEO/USD از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۸.۵۴ دلار) بیشتر شود، گاوها (خریداران) بار دیگر تلاش خواهد کرد قیمت را به بالای این ناحیه هدایت کنند.

تحلیل ارزهای هفته ارزیپتو

نمودار5 - 5 رمزارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در صورت موفقیت، احتمال شروع موج جدیدی از صعود قیمت وجود خواهد داشت. یک مقاومت جزئی در ۲۵.۲۳ دلار وجود دارد که در بالای آن افزایش شتاب قیمت محتمل خواهد بود.

هرچند، با ریزش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، قیمت جفت ارز NEO/USD می تواند تا زیر ۱۶.۷۲۴۴۱ دلار سقوط کند. شکست و تثبیت قیمت زیر این سطح حمایتی یک نشانه منفی بزرگ خواهد بود.

در صورت ناکامی در شکست قیمت بالای سطح ۲۲ دلار، ممکن است ذخیره سود توسط تریدرها در کوتاه مدت آغاز شود. این امر قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به پایین کشیده است.

تحلیل ارزهای هفته ارزیپتو

نمودار6 - 5 رمزارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

البته اگر گاوها موفق شوند قیمت را بالای ۱۹.۲۷۲۴۴ دلار (سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصد) نگهدارند، احتمال تلاش مجدد برای عبور از سطح مقاومت بالاسر وجود خواهد داشت.

شکست قیمت زیر سطح حمایتی ۱۸.۶۳۳۷۶ الی ۱۹.۲۷۲۴۴ دلار، موجب تضعیف شتاب حرکت قیمت و ادامه ریزش تا ۱۶.۷۲۴۴۱ دلار خواهد شد.

YFI/USD

اصلاح قیمت ( Yearn.finance YFI) که از روز ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) آغاز شده بود، در نزدیکی ۲۱,۳۴۵ دلار به یک سطح حمایتی رسید که سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصد موج صعودی قیمت از ۳,۰۰۰ تا ۳۹,۶۹۰ دلار میباشد.

تحلیلی ارزهای هفته ارزیپتو

نمودار7 - 5 رمزارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

تلاش های مکرر خرس ها (فروشندگان) برای شکست قیمت زیر سطح حمایتی ۲۱,۳۴۵ دلار با شکست مواجه شده و بازه نوسانات قیمت ۵ الی ۸ سپتامبر (۱۵ الی ۱۸ شهریور) کوچک شده است که نشان از وجود عدم قطعیت بین گاوها و خرس ها (خریداران و فروشندگان) دارد.

این عدم قطعیت با صعود سریع قیمت روز ۹ سپتامبر (19 شهریور) برطرف شد، که نشان دهنده این است که گاوها تسلط خود را باز یافته اند. هدف موج صعودی بعدی، قیمت ۴۶,۶۳۲.۴۶ دلار و سپس مقاومت روانی روی ۵۰,۰۰۰ دلار است.

به هر حال، خرس ها (فروشندگان) تلاش دارند صعود قیمت در ۴۳,۹۶۶.۳۱ دلار را به تعویق بیاندازند. اگر موفق شوند جفت ارز YFI/USD را به زیر سطح اصلاح فیبوناچی ۵۰ درصد موج اخیر قیمت در ۳۱,۰۱۱.۳۷ دلار بکشانند، احتمال تضعیف شتاب قیمت وجود خواهد داشت.

پیشروی واگرایی نزولی (منفی) در شاخص قدرت نسبی (RSI) هشدار دهنده است ولی اگر قیمت این جفت ارز از ناحیه حمایتی ۳۱,۰۱۱.۳۷ – ۳۴,۰۶۸.۷۴ دلار، به بالا جهش کند، گاوها (خریداران) بار دیگر  برای ادامه روند صعودی قیمت تلاش خواهند کرد.

تحلیل ارزهای هفته ارزیپتو

نمودار8 - 5 رمزارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کشانده اند که نشان‌دهنده ضعیف شدن شتاب کوتاه مدت قیمت است. در روند نزولی، سطح حمایتی بعدی ۳۱,۰۱۱.۳۷ دلار خواهد بود.

درصورت جهش سریع قیمت از این سطح، گاوها (خریداران) دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای مقاومت ۴۳,۹۶۶.۳۱ دلار هدایت کنند.

LINK/USD

Chainlink) LINK) چین لینک  برای بار سوم از ۶ سپتامبر (۱۶ شهریور) تاکنون، از سطح ۱۳.۲۸ دلار به پایین چرخیده است، اما نکته مثبت این است که خرس ها موفق نشده اند قیمت را به زیر خط روند بکشانند که این به جریان خرید در سطوح پایین اشاره دارد.

تحلیل ارزهای هفته ارزیپتو

نمودار9 - 5 رمزارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر قیمت جفت ارز LINK/USD دوباره از خط روند به بالا حرکت کند، گاوها (خریداران) برای هدایت قیمت تا بالای ۱۳.۲۸ دلار دوباره تلاش خواهند کرد. در صورت موفق شدن، احتمالاً روند صعودی این جفت ارز شتاب گرفته و احتمال حرکت آن تا خط روند نزولی وجود خواهد داشت.

این سطح نیز احتمالاً به عنوان یک مقاومت قوی برای قیمت چین لینک عمل خواهد کرد، اما درصورتیکه گاوها بتوانند از آن عبور کنند، احتمال افزایش قیمت تا ۱۷.۷۷۷۷ دلار وجود خواهد داشت.

هرچند، اگر فروشندگان قیمت را به زیر خط روند صعودی بکشانند، نشان دهنده ضعف بوده و می تواند ریزش قیمت تا ۸.۹۰۸ دلار را به همراه داشته باشد. چنین حرکتی تاثیر منفی بسیار زیادی بر قیمت و احساسات بازار خواهد داشت.

تحلیل ارزهای هفته ارزیپتو

نموودار10 - 5 رمزارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار چهارساعته قیمت نشان دهنده این حقیقت است که خرس ها به شدت از سطوح ۱۳.۲۸ دلاری دفاع می کنند، اما نکته مثبت این است که گاوها نیز هنوز اجازه سقوط قیمت تا زیر ۱۱ دلار را نداده‌اند.

درصورت جهش قیمت از سطوح فعلی یا خط روند صعودی، گاوها بار دیگر برای هدایت قیمت به سمت بالای سطح مقاومتی ۱۳.۲۸ دلار تلاش خواهند کرد. در این صورت، احتمال افزایش شتاب حرکت و رشد سریع قیمت تا ۱۵ دلار وجود خواهد داشت.

درصورتیکه خرس ها قیمت را به زیر خط روند کشانده و آنرا حفظ کنند، این دیدگاه ارزش خود را از دست خواهد داد.

تحلیل ارزهای برتر هفته

منبع : cointeleghraph

دیدگاهتان را بنویسید