بررسی 20 ارز جدید و برتر DeFi در سال 2020 (قسمت دوم‌)

20 ارز جدید و برتر دیفای 2020 ارزیپتو

 ادامه ی مقاله تحقیق و بررسی نیو مدیا وایر  ( NewMediaWire ) از 20 ارز جدید و برتر DeFi در سال 2020 که در قسمت اول به معرفی چهار ارز اول و توضیحاتی راجع به آنها دادیم . حالا به معرفی مابقی این ارزها در زیر می پردازیم .

کامپاند کوین ارزیپتو

COMP یک دارایی ERC-20 است که از پروتکل Compound ایجاد شده است. طبق وب سایت رسمی ، تقریباً 2880 COMPS بین کاربران توزیع می شود – همه متناسب با تقاضای وام در بازارهای ETH ، USDC و DAI در میان دیگران است. با راه اندازی ژوئن 2020 ، سرمایه گذاران توانستند هر COMP را با قیمت 65 دلار آمریکا خریداری کنند و ظرف مدت دو ماه ، ارزش آن 172.20 دلار (در 24 ساعت + 2.48٪) منفجر شد. بسیاری از افراد پیش بینی می کنند که با مشاهده قابلیت استفاده و قدرت سرمایه گذاران ، این ارز همچنان رو به رشد باشد.

کایبر کوین ارزیپتو

  • شبکه Kyber (KNC)

KNC از کل ارزهایی  که لیست DeFi را تشکیل داده اند ، مرز ارز اصلی شبکه Kyber است که در سال 2020 رشد چشمگیری داشته است. اگرچه این مقدار با ژانویه 2018 قابل مقایسه نیست ، سال 2020 نشان دهنده پتانسیلی است که می تواند رو به رشد داشته باشد. به طور خاص ، KNC در ابتدای سال در حدود 0.20 دلار بود و تا اواخر ماه اوت ، ارزش آن 1.74 دلار آمریکا (+ 5.84 درصد در 24 ساعت) است. همانطور که برای هدف مورد نظر است ، Kyber یک پروتکل نقدینگی مبتنی بر بلاکچین است که می تواند به راحتی در هر برنامه ای بدون نقش واسطه معامله شود. انتظار می رود حجم کل یک میلیارد دلار KNC و معاملات بیش از 1 میلیون دلار تاکنون رشد بیشتری داشته باشد.

چین لینک ارزیپتو

شبکه Chainlink برای تامین امنیت ورودی و خروجی های لازم برای قراردادهای هوشمند پیچیده طراحی شده است که می تواند به داده ها ، رویدادها و پرداخت های دنیای واقعی متصل شود. در واقع ، سیستم مالی غیرمتمرکز (دیفای) می تواند پیش گویی های بلاکچین Ethereum را تقویت کند. با این وجود ، نمی توان رشد آن را نادیده گرفت ، زیرا از سال گذشته به طور مداوم در حال افزایش است. همانطور که برای هر تیم ذکر شده است ، بیشتر موفقیت آنها نتیجه امضای چندین مشارکت استراتژیک است. از نظر رمز بومی ، هیچ کس دیگری به غیر از LINK نیست که در زمان نوشتن مقاله با 16.30 دلار آمریکا معامله می شود (13.66٪ + در 24 ساعت).

0x coin ارزیپتو

۸- OX  (ZRX)

OX  یکی دیگر از پروتکل های اپن سورس است که ضمن تشویق سرمایه گذاران برای خرید و فروش توکن در بلاک چین Ethereum ، قراردادهای هوشمند را برای اهداف نقدینگی ارائه می دهد. ZRX رمز بومی OX   است که برای بهبود رای گیری مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این ، برای استفاده در شرطبندی ها و دریافت پاداش استفاده شود. ارزش آن در حدود 0.20 دلار آمریکا بود و اکنون تقریباً 0.74 دلار آمریکا (+ 5.19٪ در 24 ساعت) می باشد.

ampleforth coin ارزیپتو

۹- Ampleforth  (AMPL)

AMPL ارز جدید دیجیتالی ست که روزانه با عرضه متفاوتی روبرو می شود. برای خاص تر شدن ، پروتکل AMPL نسبت به تقاضای موجود تغییر می کند. بنابراین ، چنانچه موفق به افزایش ارزش شود ، تعداد توکن در کیف پول یکسان نیز خواهد بود (در صورت پایین آمدن مقدار نیزبهمین شکل خواهد بود). با این وجود ، “غیر رقیق شونده” تلقی می شود زیرا تغییرات به طور متناسب برای اطمینان از ثابت بودن مالکیت فرد انجام می شود. در مورد کاربردهای آن ، می توان به تنوع بخشیدن سبد خرید یا به عنوان وثیقه ذخیره در بانک های غیرمتمرکز عمل کند.

قیمت آن با شروع سال با 1.02 دلار USD ، تا ژانویه به سرعت به 3.83 دلار رسید. متأسفانه ، در حال حاضر کاملاً کمتر از قیمتی است که از آن شروع شده است ، یعنی 0.77 دلار آمریکا (+ 11.79 درصد در 24 ساعت)

augur coin ارزیپتو

10- Augur  (REP)

Augur یک پلتفرم شرط بندی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین ، نظیر به نظیر و بدون محدودیت است. به دلیل هزینه های کم و “بالاترین شانس برد” این پلتفرم ،هرگونه بردی که ایجاد می شود توسط کاربران نگهداری می شود.

با استفاده از Ethereum ، توکن اصلی آن Reputation (REP) نامیده می شود ، که در مراحل اختلاف بازار Augur استفاده می شود. اگر کاربران به درستی گزارش دهند ، بخشی از هزینه تسویه حساب در بازار را دریافت می کنند ، اما وقتی شخص پیش بینی اشتباهی انجام دهد ، هیچ هزینه ای دریافت نمی شود و در نتیجه افراد ممکن است REP را از دست دهند.

از ژانویه 2020 قیمت تنها 9 دلار ، REP به حدود 25.84 دلار آمریکا رسید (-3.95 درصد در 24 ساعت). این سیستم عامل در بازار پر رونق است ، زیرا می توان در مورد هر چیزی پیش بینی کرد.

bancor coin ارزیپتو

11- Bancor  (BNT)

در مقایسه با سال 2018 ، توکن BNC Bancor’s تا حدودی ضعیف عمل کرد ، با این وجود توانست از 0.25 دلار در ژانویه 2020 به ارزش فعلی 2.05 $ USD (+ 3.96٪ در 24 ساعت) برسد.

 Bancor یک پروتکل نقدینگی زنجیره ای است که از مبادلات خودکار در سیستم عامل های مختلف پشتیبانی می کند. در زمان های آینده ، اعتقاد بر این است که BNT به یک بازیگر بزرگ تبدیل می شود ، زیرا توانایی پردازش موثر حجم تجارت و تبدیل دارایی های بلاکچین به پول نقد را دارد.

ren coin ارزیپتو

12- Ren (REN)

Ren یک پروتکل باز است که دسترسی به نقدینگی بین بلاکچین را برای همه برنامه های غیرمتمرکز فراهم می کند. به طور خاص ، سرمایه گذاران می توانند با پل زدن به Ethereum ، دارایی BTC ، BCH و ZEC خود را تأمین کنند. توکن اصلی آن ، REN ، با ارزش حدودی 0.03 دلار راه اندازی شد ، اما در زمان نوشتن این مقاله ، توانست 0.46 دلار (در هر ساعت 24/9 درصد) به 0.46 دلار برساند. این فقط یکی از چندین توکن DeFi است که توانست در مدت زمان شش ماه به سود 10 برابر برسد.

13- وارپد بیت کوین  (WBTC)

وارپد بیت کوین ظاهراً دارای قدرت BTC است ، اما با انعطاف پذیری مرتبط با زنجیره بلاکچین اتریوم است. به عبارت دیگر ، این اولین توکن ERC20 است که با نسبت 1 به 1 با بیت کوین پشتیبانی می شود. دلیل اینکه WTC بسیار مهم تلقی می شود این است که این پتانسیل را دارد که می تواند نقدینگی بسیار بیشتری به اکوسیستم اتریوماضافه کند و می تواند BTC را با فرمت ERC20 استاندارد کند. بیشتر از همه ، این یک تلاش مشترک افرادی مانند Kyber ، Ren و BitGo است.

band coin ارزیپتو

14-  پروتکل باند (BAND)

پروتکل باند به عنوان “blockchain-agnostic” ، پلتفرم غیرمتمرکز اوراکل داده که داده های واقعی و API ها را به قراردادهای هوشمند متصل می کند. بلاکچین ها برای دسترسی به داده های واقعی و معتبر مجهز نیستند ، آنها فقط برای ذخیره سازی مناسب هستند. از طریق پروتکل باند ، قراردادهای هوشمند برای دسترسی به داده های معتبر مورد نیاز را افزایش می دهند. با شروع سال با 0.22 دلار ، توانست سر به فلک بکشد و به 12.27 دلار آمریکا برسد.

loopring coin ارزیپتو

15- Loopring   (LRC)

Loopring یک پروتکل باز است که در آن توسعه دهندگان می توانند مبادلات غیرمتمرکز را از طریق ساخت و ساز zkRollup ایجاد کنند. ظاهراً این ساخت و ساز نه تنها مقیاس پذیری را امکان پذیر می کند ، بلکه از قراردادهای هوشمند و مدارهای ضد اطلاعات نیز استفاده می کند. رمز بومی آن ، چیزی غیر از LRC نیست ، که می تواند برای به دست آوردن هزینه های پروتکل Loopring در نظر گرفته شود.

علاوه بر این ، می توان از طریق DEX در طول مسیر معرفی ایجاد کرد. اگر کسی از قوانین پروتکل سرپیچی کند ، دارندگان DEX عواقبی را به دنبال خواهند داشت ، در حالی که از طریق تعداد LRC های بهمراه شده برای دیگران آشکار می شود. یکی دیگر از مزایای خرید LRC این است که هزینه تسویه حساب برای DEX بسیار کمتر خواهد بود. با این وجود ، ارز LRC توانست از 0.02 دلار به 0.19 دلار رشد کند.

terra coin ارزیپتو

16- Terra (LUNA)

Terra برای راحت شدن افرادی ایجاد شده است که روزانه پرداخت های زیادی را دارند،  ارز رمزنگاری شده با قیمت پایدار و امکان گسترش در زیرساخت های مالی ، برای آزاد کردن افراد از هزینه های پنهان. برخی از ویژگی های آن شامل کارمزد معاملاتی کمتر ، تسویه حساب فوری و تخفیف های مداوم است. آنچه این شبکه را منحصر به فرد می کند این است که توسط خانواده ای از زنجیره های ثبات متصل به ارزهای اصلی در سراسر جهان پشتیبانی می شود. LUNA سکه محکمی است که بلاک چین Terra’s Proof-of-Stake را تأمین می کند. برخی از پاداش های مرتبط با Luna از هزینه های معاملات و “seigniorage” حاصل می شود. از زمان آغاز سال 2020 ، ارزش آن از 0.24 دلار به 0.47 دلار (+ 11.59٪ در 24 ساعت) رسید.

yearen finance ارزیپتو

17- یرن فایننس (YFI)

از بین تمام توکن های DeFi که بررسی کردیم ، Yearn Finance به اختصار YFI ، کمترین میزان عرضه را در حدود 30،000 دارند. کمی بیش از یک ماه پیش با قیمت تقریبی 1111 دلار به کریپتوسفر وارد شد . برای کسانی که فکر می کنند Yearn Finance چیست ، این چیزی نیست جز یک اکوسیستم مالی غیرمتمرکز ، جایی که می توان در آن درآمد ، سرمایه گذاری ، انتقال وجوه و سهام YFI سهام داشت.

kava defi coin ارزیپتو

18 – Kava.io   (KAVA)

Kava یک سیستم وام دهی DeFi است که در حال حاضر وام های پایدار USDX و داده های معجزه آسای Chainlink را به برخی از بلاک چین های اصلی که امروزه وجود دارد ارائه می دهد. از این سیستم می توان برای به دست آوردن بازده بالا در دارایی های یک شخص و ذخیره امن دارایی ها استفاده کرد. در آینده نزدیک ،  این تیم گزینه ی وام دهی رمز ارزهای BTC و XRP را در دستور کار قرار داده است. و همچنان به پشتیبانی خود ازBinance ، OKEx و Huobi ادامه می دهد . همه چیز به نظر می رسد برای این سیستم عامل روشن است.  رمز بومی آن ، KAVA از 1 دلار به 3.94 دلار آمریکا رسید .

thorchain coin ارزیپتو

19- THORChain (RUNE)

یک شبکه نقدینگی میان زنجیره ای دیگر ، THORChain  است. طبق ادعاهای مطرح شده ، این سیستم عامل می تواند برای مبادله بین هر دارایی متصل و مستقیماً از هر کیف پول پشتیبانی شده استفاده شود. گزینه به دست آوردن ارز اصلی آن ، RUNE نیز وجود دارد ، به طوری که افراد می توانند هزینه دریافت کنند و جوایز را مسدود کنند. آنچه باعث برجسته شدن THORChain می شود مقاومت در برابر دستکاری است. در مورد عملکرد آن بین ژانویه و آگوست سال 2020 ، رمز RUNE از 0.08 دلار به 0.84 دلار فعلی رسید .

balancer coin ارزیپتو

20- بالانسر (BAL)

سرانجام ، ما Balancer را ایجاد کردیم ، یک  پروتکل و نمونه کارهای غیر حضوری که برای نقدینگی قابل برنامه ریزی طراحی شده است. در میان 100 ارز برتر با محدودیت بازار در واقع دستیابی به نقدینگی قابل برنامه ریزی ضروری است. بهترین قسمت این است که سرمایه گذاران BAL قادر به مقایسه نقدینگی بین چندین استخر برای بدست آوردن حداکثر ارزش برای اهداف اجرا هستند. از آنجا که این طرح فقط در ژوئن سال 2020 به بهره برداری رسید ، آینده همچنان یک سوال باقی مانده است ، اما بسیاری از سرمایه گذاران زودتر از این پروژه استفاده کرده اند تا ببینند که پروژه ممکن است به کجا هدایت شود. BAL از اندکی بیشتر از 13.00 دلار به 24.19 دلار فعلی دلار رسید .

حرف آخر

وقتی ایده ارز دیجیتال برای اولین بار مفهوم سازی شد ، تنها عاملی که بسیار مورد تأکید قرار گرفت ، عدم تمرکز بود. با این حال ، به سرعت گسترش یافت و در استفاده ها و ویژگی های مختلف تا به امروز گسترش یافت. همانطور که در بالا مشاهده شد قطعا نشانه های DeFi توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و انتظار می رود این علاقه از این پس افزایش یابد. حتی در DeFi ، ما با بازارهای پیش بینی ، وام دهی و توانایی کسب پاداش از طریق سهام آشنا می شویم. آیا روندهای فوق الذکر تا پایان سال 2020 ادامه خواهد داشت؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم.

منبع : APNEWS

 20 ارز جدید و برتر DeFi در سال 2020 ( قسمت اول )

دیدگاهتان را بنویسید